Föreningen Sveriges Lärare AcadeMedia

Sveriges Lärare AcadeMedia är en rikstäckande förening som arbetar hela vägen från individ till  koncernledning. Allt för att få största möjliga inflytande och nytta för dig som medlem.

Vi samverkar på HR nivå med arbetsgivaren inom olika verksamhetsområden. Vi förhandlar med arbetsgivaren när det gäller tex arbetsbrist, större omorganisationer, lokala avtal och inrangeringar av nya bolag i koncernen. På skol- och individnivå arbetar vi med att ge stöd åt ombud och medlemmar så de blir stärkta i mötet med sin chef. Arbetsmiljö tex skyddsronder, riskbedömningar och rehab-ärenden är prioriterade område för oss.

Vi gör skolbesök över hela landet, vill du ha ett besök så tveka inte att höra av dig. Har du eller din enhet frågor så är ni alltid välkomna att höra er till oss. Bäst hjälp får ni om ni hör av er till de förhandlingsombud som ansvar för ditt område. Se sidan Kontakt verksamhetsområde för kontaktinformation.